En veckas sen blogg om Thanksgiving =)


Forra helgen
var det alltsa thanksgiving in the U.S. Alla elever fick ga pa "lov" efter tisdagens skoldag. Pa onsdagen tog vi vart pick och pack och akte till Vancouver for att ata oss feta, eller ja menar for att fira thanksgiving! Pa plats i Vancouver fanns det ca 40 pers och jag lovar att det fanns mat for det dubbla. Har nog inte sett sa mycket mat pa lange. Typ 3 kalkoner, miljoner gratanger och saser, men framfor allt ett dussin olika sorters dessarer. Tyvarr tog jag aldrig nagot kort pa dessa underverk, men de finns i mina tankar, vilket ar det viktigaste! Helt oslagbara dessarer! Som sagt var det mycket folk, manga nya ansikten att presentera sig for. Gillar verkligen att traffa nytt folk, speciellt nar de har massa fragor om mig och Sverige. Oftast kan jag svara pa alla fragor om Sverige, men det har funnits tillfallen da jag inte kunnat svara, vilket har kannts pinsamt haha. Thanksgiving var precis som jag forestallt mig. Kalkonen pa bordet, mycket folk och en god stammning, verkligen ett plus for denna dag. Thanksgiving ar annu en experience jag kan kryssa av min lista =)

Under Thanksgiving jobbade vi ocksa en del pa slaktens granfarm. Fanns riktigt mana julgranar, i alla storlekar. Manga av granarna sag ut som de man sett pa film, stora och maktiga ni vet. Killarna jobbade med att hugga granar, medans vi tjejer tog hand om allt folk som kom for att kopa dem.

   
 
 

Kommentarer
Postat av: annis:D

vad var du tacksam för då? ;) nu tycker ja du ska gå upp tidigt på din lediga dag för jag är sjuk och har tråkigt :( så upp med dig och logga in på msn sopa :d

2008-12-05 @ 13:55:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0