U.S vilket stalle...

Annu en vecka ar avklarad och jag ar inne pa min 98:onde dag i U.S. Idag har det varit den lattaste dagen evvvvver i skolan. Har i princip bara lekt lekar och atit kakor, men jag ska val ine klaga I guess. Vanligtvis har vi inte skola pa fredagar, men eftersom vi var lediga i tisdags sa hade vi skoldag idag. I tisdags var det namligen "The veterans day". Det ar dag da the American people firar alla veteraner som krigat och kampat  for U.S under historien. Sa i onsdags (skoldag) firade skolan dessa manniskor. Det dekorerades och bakades for deras ankomst. Veteranerna gick runt i klasserna och berattade deras historier om hur de deltagit i krig for U.S. Det var en haftig upplevelse,eller kanske jag skall saga en intressant upplevelse, att lyssna pa de manniskor som faktist varit med i krig runt om i varlden. En gubbe vid namn Tad Miller var en av de manniskor som var med och krigade i andra varldskriget. Han berattade hemska historier om hur han var tungen att avratta manniskor som egntligen inte hade nagot med kriget att gora. Man kunde tydligt se hur smartsamt det var for honom att bertatta, jag kan knappt satta mig in i vad han varit med om... Jag fick arligt talat gashud nar han berattade sin historia for oss. Skolan besoktes av ca 30 veteraner som alla hade sin egna specifika historia att beratta. Dock kunde inte alla klasser lyssna pa var och en, men var klass for sig hade ca 8 stycken vetraner att lyssna pa. "The Veterans day" var bade rorande, larorik och rolig. Man kan tydligt se att denna dag ar otrolig viktig for manniskorna som bor har. Det var en ny experience for mig och annu en sak jag kan bocka av min U.S lista =)..   

Maste bara snabbt beratta om forra helgens bravader. Har inte haft tid att skriva om den i veckan. Alltsa, forra fredag akte familjen och jag till Portland for att titta pa vollyboll. Matchen borjade nervost och vara tjejerna forlorade sina tva forsta games. De steppade upp tredje och fjarde gamet och vann dem med stor marginal. Detta innbar att stallningen var 2 lika. Sista och avgorande gamet skulle antingen sla ut dem fran kvartsfinal eller ta dem vidare. Val under det sista gamet bryter en av Heppners tjejer benet, Chock NR 1. OMMMMMG, jag har aldirg sett nagot liknande. Benet var sa konstigt bojt, I never seen anything like that!  Samtidigt hor jag en small, tjejen brevid mig svimmar, faller rak ner i golvet med ansiktet forst.Visste inte vad jag skulle ta vagen, hela kroppen bara skakade. Ca 30 sekunder efter att tjejen svimmar hor jag nagon skrika bakom mig, jag tittar snabbt over axeln, dar har en kille svimmat i stolen. Alldelens blek i ansiktet med tungan hangande utanfor ansiktet, Chock NR 3. Herregud, allt detta pa en timme, det var galet. Har aldrig sett nan bryta benet eller svimmat. Too much at the same day dudes ! Som tur var svimmade jag inte, men jag satte mig ner och blundade, maste saga att det var riktigt obehagligt. Tog nagra dagar att svalja det hela, men allt ar nu bra, bade med tjejen som brot benet och de tva som svimmade. Huuuua ligen!   

I mogon lordag, ska jag fa en ny "host sister". Hon heter veronica och kommer fran slovakien. Det visade sig att hon och hennes nuvarande familj inte fungerade ihop. Snall och omtanksam som min familj ar, erbjude de henne en plats hos oss. Kanner Veronica sen tidigare, det ar en rolig tjej och omtanksam tjej. Mer om det senare. Oooh btw, basketen har ju kort igang. Kannns gott (som de sager i goteborg) folk. Men ger er ett inlagg om det imorgon, nu kallar sangen. Godnatt!
Ikvall drommer jag om Zzzzzzzzac Efron ;) haha, mums !


Kommentarer
Postat av: Vickan

faan gumman jag saknar ju dig så det gör ont.. Kom hem någon gång nu då! Jag vill dra ut dig på krogen.. :/ Sugarpie! Längesen var det man pratade med dig också! Nej nu bestämmer jag att du ska komma hem. Jag tar golfen och hämtar dig! Jag svär va fan! pallaorka var borta såhär länge då! Jag tänker inte prata med dig då du kommer hem för nu blev jag sur. Tänker lyssna på Uffe & Lasse och grina en skvätt. I ett hus här strax breve bor en man som nyss fyllt 33.. Tralalalala snyft

2008-11-15 @ 21:14:22
URL: http://underthegun.blogg.se/
Postat av: jocke

fusk! ledig pa vetrans day:O



sjalv fick man gai i skolan och hora pa nationalsangen och sta med handen pa hjartat och kolla pa den amerikanska flaggan:P

enda skona dagen i veckan var typ nar vi fick sluta tidigt pga state volleyboll.

Vara tjejer vann sin kvartsfinal men akte ut mot no.1 i staten nasta dag:P surt!



spealde match idag som vi vann med 6-3 och jag gjorde 1 mal samt 2 assist:)



blir 4-hjuling imorrn! so sweet!



ha det fortsatt great i Heppner Matilda! :D



Vi hors!

2008-11-16 @ 04:49:20
Postat av: Annelie S

Hej tjejen

Du tycks få vara med om både det ena och det andra, svåra saker och roliga saker. Det viktigaste är dock att du trivs!

Nu vet jag hur det känns att ha sin dotter på andra sidan jordklotet - men det går bra för Erica jobbar och har det bra, precis som du tycks ha.



Kram Annelie

2008-11-19 @ 07:07:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0