Live your dream!

Sa har jag antligen tagit mig tid till lite bloggande. Ni har nog redan forstatt att bloggeri ar inget for Hakansson. Men jag gor anda nagra bittra forsok. =)
 
Sa att ni alla ar med pa noterna igen, sa maste jag ga tillbaka 7 dagar i tiden. For 7 dagar sedan tog min vardefamilj med mig till Kalifornien. The place where I lived my dream =)! For er som inte varit dar, kan jag redan efter en vecka saga, att det ar ett stalle jag onskar alla kunde fa uppleva! Herregud va nice det var dar! Lagenheten vi bodde i var riktigt fin och utsikten var val som tagen ur en film. Varje kvall fick vi se solen sakta ga ner over havet. Dagarna sprang ivag i soliga Kalifornien, men anda fick jag vara med om en hel del. De forsta dagarna var vi och besokte Disneyland. Visst, Disenyland ar val gjord for yngre aldrar, men oj vad jag hade kul anda hah! Fanns manga karuseller och mycket gott att prova pa! Sedan fick jag ju ocksa traffa pa Langben, sa kan ju inte direkt klaga ;). Vi var ocksa dar en kvall for att se fyverkerier skjutas upp bakom det beromda rosa slottet. Parken var packad med folk, men som tur hittade jag och Natalie ett riktigt bra stalle dar vi kunde se hela showen. Vi fick se tusentals pengar skjutas upp i olika farger och former. Efter Disneyland bars det ivag till New Port Beach. Dar fick vi se massa snygga killar springa runt i vatdrackter med en brada runt armen. Pa stranden hade de en stor surftavling pagang. Har bara sett det pa tv innan, sa det kanndes lite speciellt att se det live. Sjalvklart onskar jag at det vore jag sjalv som var ute och krigade med vagorna, men jag njot av att titta anda ;). 

Resan fortsatte med att vi tog bilen till San Diego. Tyvarr mottes vid av morka moln och regn, men ingen ar val gjord av socker, eller? I San Diego besokte vi Sea World. Dar fick jag se massa olika djur, som jag innan aldrig sett. Vi gick ocksa pa en spagghuggar- och delfin show, faktist lite sma coolt :)! Tillbaka till New Port Beach och lagenheten, nu var det det tanning pa schemat. Vi spenderade de resterande dagarna av semestern vid poolen. Dar njot vi av solen och varmen, men jag njot nog for mycket.. Tillbaka pa rummet upptackte jag att solbrannan tagit rejalt! Men inget klagande, jag blev i alla fall brun.. eller rod! Stallet vi bodde pa i Kaliforninen var ett mycket rikt omrade. For jag har nog aldrig i mitt liv sett sadana lyxiga hus och bilar runt om kring mig. Husen sag helt enkelt ut som slott och bilarna var varda miljoner! Jag har svart att se mig i detta omrade i framtiden, men dromma ska man! Jag har haft turen att uppleva detta, och det kommer alltid vara ett minne for livet!









Kommentarer
Postat av: ava

very nice mats:)

2009-04-05 @ 23:06:27
Postat av: AmandaOkfors

åhhhhh , häftigt , jag är sjuuuuuuuuuukt avis !!! och du verkar ha det fett braaaa :D verkligen ett toppenår du verkar ha fått där borta i USA !

2009-04-05 @ 23:11:49
URL: http://amandaokfors.blogg.se/
Postat av: korv

omfg.... dör.... dör mycket...

2009-04-06 @ 16:11:20
URL: http://korvblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0