Obama, Martin och Loket..

I forrgar svors eden.. Barack Obama ar nu the president of the United States of America. Han ar den 44:e presidenten i ordnigen, och star nu framfor en stor utmaning. Storsta delen av skoldagen gick at att titta pa"kroningen" I Washington DC. Maste saga att det var lite speciellt, aven om jag inte ar amerikansk. Ett hav med manniskor var samlade i Washington, tidningar skriver att det var over en miljon manniskor, redo att ta emot Obama. I Heppner, och resten av USA, snackar manniskor mycket politik. Aven om jag vet att Europa ar intreserade av sin politik, ar det inget jamfort med har. Man kan pa nagot satt kanna det i atmospheran.. For 5 dagar sedan akte ett gang av skolans elever till Whasington D.C, for att uppleva det hela live. Onska att jag avrit dar, men tven fungerade bra den med.


I mandags var vi lediga fran skolan, detta pga "Martin Luther King-dagen". Sa i tisdags visade var politiklarare oss hans beromda tal, "I have a dream..". Har lyssnat till talet forut, men var larare forklarade och snackade mycket om honom, sa nu kanns det som om man har mer koll pa det hela. Precis som Martin Luther King, har jag ocksa en drom. Min drom, eller en av dem ar att vinna pengar pa Bingolotto och fa snacka me LLLLoket!! Vem vill inte snacka me han, eller ar det bara jag haha?? Drommar har vi alla, vissa ar bara svarare att na an andra, man far bara inte ge upp hoppet! Jag kommer alltid ha mina drommar kvar, man maste tro, annars kommer man ingenstans har i varlden.. Oj vilka fina valda ord fran mig haha =)


Igar onsdag hade vi match mot en skola som heter Umatilla. DOCK forlorade vi, men vi gjorde anda ett bra jobb ute pa plan. Vi haller huvudet hogt och ser framemot matcherna till helgen.



     

Kommentarer
Postat av: malin

loket i hjärtat juuuuuuu, jag kommer faktiskt inte ihåg att han var en sådan pudding. jag blir faktist lite kär i karln:D

2009-01-23 @ 15:57:18
Postat av: meee

hahaha, precis det jag forsoker framforaa =) Bowchikawowwaa! <3

2009-01-23 @ 22:53:31
Postat av: annissss

hahah adu är ju sjuk! han är ju inte pudding längre :O han är ju mager och leeskig! hänger du inte med i lokets liv ;) och vart 'r du? feta in dig på msn förfanis! :)

2009-01-24 @ 20:36:49
Postat av: Anonym

hahaha, vaahhh! du snackar ju om uffe, eller va han heter, snubben pa sondagsoppet !! eller?? <3

2009-01-29 @ 00:14:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0